عیدانه کارون
خبرگزاري فارس: حامد كلاهداري فيلم سينمايي «پايان نامه» را با موضوع حوادث پس از انتخابات، خرداد ماه كليد ميزند.
حامد كلاهداري در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: در حال آمادهسازي مقدمات فيلم جديدم به نام «پاياننامه» هستم كه با موضوع حوادث بعد از انتخابات توليد خواهد شد و فيلمي سياسي و قطعا بسيار پرسر و صدا خواهد بود.
وي افزود: در حال حاضر برادرم هادي كلاهداري مشغول نوشتن اين فيلمنامه با كمك مشاوران مختلف است و به عقيده من تاكنون فيلمي كه با اين صراحت در مورد مسائل سياسي صحبت كند، در سينماي ايران نداشتهايم.
كلاهداري اظهار داشت: قطعا ساخت اين فيلم، دستاوردهاي خوبي هم براي مردم و هم براي نظام جمهوري اسلامي دارد.
كلاهداري تصريح كرد: به زودي درخواست پروانه ساخت اين فيلم را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهم داد و اواسط خردادماه اين فيلم را كليد ميزنم.
وي در مورد اكران اولين ساخته خود «شكلات داغ» نيز گفت: چندي پيش پروانه نمايش اين فيلم صادر شد و اميدوارم در فاصله زماني اوايل تابستان تا اوايل مردادماه، اكران شود.
خبرگزاري فارس: نشست نمايش و تحليل فيلم «شكلاتداغ» ساخته حامد كلاهداري در فرهنگسراي انقلاب برگزار ميشود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگي هنري منطقه 11، اين نشست كارگاهي بيست و يكمين گردهمايي علاقهمندان هنر سينما و اعضاي كانون فيلم اميد فرهنگسرا با موضوع نمايش و تحليل فيلم «شكلات داغ» سه شنبه 30 فروردين جاري برگزار ميشود و طي آن مهمترين و كاربرديترين مباحث فيلم فوق، مورد نقد و بررسي قرار ميگيرد و سپس، با طرح موضوعات تخصصيتر در حوزه سينما ادامه مييابد.
بنابراين گزارش، خلاصه داستان اين فيلم به شرح زير است: يك كافي شاپ با مشتريهاي ثابت و هميشگياش توسط جواني اداره ميشود. ورود يك زن جوان به اين كافي شاپ دنج و آرام همه چيز را دستخوش تغييراتي ميكند كه...
بازيگران اين فيلم عبارتند از: فريبرز عربنيا، نيكي كريمي، حامد كميلي، داريوش ارجمند، عليرضا خمسه، وحيد اسماعيلي، فرزين محدث، حديثه تهراني به همراه افسانه چهره آزاد و محسن شاه ابراهيمي و... هستند.
علاقهمندان به عضويت در كانون فيلم اميد و حضور در گردهمايي ميتوانند هر روز تا سه شنبه 30 فروردين جاري از ساعت 16 - 8 به نشاني بزرگراه نواب صفوي تقاطع خيابان كميل شرقي فرهنگسراي انقلاب واحد فرهنگي و يا براي حضور در برنامه و تهيه بليت در مورخ سه شنبه 30 فروردين از ساعت 17 تا 20 به تالار فجر فرهنگسرا مراجعه و يا با شماره تلفنهاي 9 - 55419057 تماس بگيرند.
| |||||||
|
|
| "پرستوهای عاشق" در انتظار پروانه نمایش | |
| فیلم سینمایی "پرستوهای عاشق" به کارگردانی فریال بهزاد پس از دریافت پروانه نمایش در نوبت اکران بهار قرار میگیرد. | |
|
به گزارش خبرنگار مهر، نسخه نهایی فیلم سینمایی "پرستوهای عاشق" به تهیهکنندگی غلامرضا آزادی برای دریافت پروانه نمایش ارائه شده است. پس از دریافت پروانه، موسسه راه عرفان به مدیریت محسن مسافرچی که پخش این فیلم را برعهده دارد برای اکران عمومی آن برنامهریزی میکند.
فیلمنامه "پرستوهای عاشق" را که داستانی خانوادگی دارد غلامرضا گمرکی و بابک کاظمی نوشتهاند و بهزاد آن را بازنویسی کرده است. یوسف تیموری، علی صادقی، نیوشا ضیغمی ،حامد کمیلی، آناهیتا نعمتی و.. بازیگران این فیلم هستند. نام قبلی این فیلم "به سوی آفتاب" بود. عوامل این فیلم عبارتند از مدیرفیلمبرداری: غلامرضا آزادی، صدابردار: حمیدرضا اسلامینژاد، دستیار اول وبرنامهریز: سپهر میکائیلیان، منشی صحنه: زهره جعفری، دستیاران فیلمبردار: کامیار شیثی، علی کرمی، ایرج کرمی، مجید مهربان، عکاس: حبیب مجیدی، طراح لباس: هایده مرندی، مدیر صحنه: منیر بازرگان، طراح گریم: محمدرضا قومی، دستیاران صحنه: هایده مرندی، یوسف پناهی. "شور زندگی"، "روزی که خواستگار آمد"، "مرد نامرئی"، "دره شاپرکها" و " کاکلی" فیلمهایی هستند که فریال بهزاد کارگردانی کرده است. |
خبرگزاري فارس: سبحان گستر چهار فيلم سينمايي لجوجبازي، پسر آدم، دختر حوا، آدمكش و ديگري را پخش ميكند كه از اين بين، تير ماه زمان نمايش فيلم «لج و لجبازي» در گروه سينمايي قدس درنظر گرفته شده است.
«منوچهر زبردست» مدير سبحانگستر در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس با اشاره به فيلمهاي سينمايي كه اين دفتر در سال جاري پخش خواهد كرد، اظهار داشت: تاكنون پخش فيلمهاي لجوجبازي (مهدي برقعي)، پسر آدم، دختر حوا (رامبد جوان)، آدمكش (رضا كريمي)، ديگري(مهدي رحماني) را به عهده گرفتهايم.
وي افزود: فيلم «لج و لجبازي» تيرماه در گروه قدس به اكران در ميآيد.
زبردست درباره زمان اكران «آدمكش» نيز به فارس گفت: با توجه به حال و هواي فيلم و پربودن همه گروههاي سينمايي، نيمه دوم سال را براي اكران آن در نظر داريم و فيلم «ديگري» نيز در نيمه بعدي سال در گروه هنري اكران ميشود.
وي گفت: فيلم «پسر آدم، دختر حوا» احتمالا اواخر خردادماه به اكران ميرسد و گروه نمايش دهنده آن هفته آينده مشخص ميشود.
براساس اين گزارش، زبردست قصد دارد فيلمي به كارگرداني شاهين باباپور را تهيه كند.
ترديد – واروژ كريم مسيحي - 1387
.jpg)
کارگردان: واروژ کریم مسیحی، نویسنده: واروژ کریم مسیحی، بازیگران: بهرام رادان، ترانه علیدوستی، حامد کمیلی، علیرضا شجاع نوری، رزا آرايش، محمد مطيع، مهتاب کرامتی، محمود پاک نیت و...
![]()
جوايز و افتخارات: برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم و نامزدي در 9 بخش ديگر، شامل كارگرداني، فيلمنامه و ... از جشنواره فيلم فجر
خلاصه فیلم:
سياوش كه در خانواده اي اشرافي زندگي مي كند به تازگي پدرش را به دليل خودكشي از دست داده است. پس از مرگ پدر، عموي سياوش عهده دار اداره ثروت خانوادگي شده است. سياوش دلباخته مهتاب (دختر عمه اش) است، ولي ميان آنها اختلافي ايجاد شده است. سياوش كه از ابتدا نسبت به مرگ پدرش مشكوك بود، متوجه مي شود كه عمويش قصد ازدواج با مادرش را دارد و ترديدهايش افزايش مي بايد ...
نگاهی به فیلم ( نقد ):
واروژ كريم مسيحي كه 17 سال پيش با ساخت فيلم "پرده آخر" تحسين اكثر منتقدين سينما را بر انگيخت، پس از يك وقفه طولاني، امسال شاهكاري ديگر را بر روي پرده برده است. او با شهامتي كم نظير، به اقتباسي آزاد از نمايشنامه مهم "هملت" اثر شكسپير پرداخته است، حاصل كار فيلمي وزين، فاخر و تماشايي با عنوان "ترديد" است، فيلمي كه بار ديگر نگاه كليه منتقدين را به جنبه هاي مغفول مانده سينما در ايران معطوف كرده، كه شايد تنها در آثار فيلمسازاني چون كريم مسيحي يافت شدني است.
پرداختن به يك داستان كلاسيك و مشهور جهان، با سبك و سياقي ايراني، كاري است دشوار، كه كريم مسيحي به خوبي از عهده آن بر آمده است. اين كارگردان مجرب، با استفاده از طراحي صحنه شگفت انگيز تدويني يكدست و خلاقيتي بديع، به درستي توانسته است المانهاي مهم نمايشنامه را به دنياي سينماي ايران كشانده و فضايي باورپذير را براي مخاطب ايراني خلق كند.
اگر چه نمادهاي نمايشنامه هملت از ابتدا به وضوح در فيلم گنجانده شده است، با اين وجود در يك سوم پاياني، شخصيت هاي نمايش، خود به تشابه داستان زندگيشان با نمايشنامه هملت اشاره ميكنند و سعي ميكنند مانع از وقوع اتفاقات تلخ نمايشنامه شوند. فيلمساز با اين ترفند هم به ترديدهاي بينندگان بر تشابه داستان فيلم با نمايشنامه هملت پايان ميدهد و هم سعي ميكند با ايجاد فضاي تعليق، بر كشش داستان بيفزايد. با اين وجود شايد اگر اين اشاره مستقيم صورت نميگرفت، اقتباسي شيواتر، باور پذيرتر و فاخرتر حاصل ميشد، زيرا تشابه داستان با هملت چيزي نبود كه از ديد تماشاگر پنهان مانده باشد.
البته در برخي سكانسها، استفاده سطحي و غير ضروري از برخي مناسك و نمادهاي ايراني (مانند مراسم سماء و عزاداري) نه تنها كمك چنداني به بومي تر شدن داستان نكرده، بلكه تنها از باورپذيري آن كاسته است. شايد استفاده بهتر از نمادهاي سنتي زندگي اشرافي ايراني، در طراحي هاي صحنه و لباس، كمك بيشتري به وطني تر شدن اين داستان تاثيرگذار مي كرد.
در خصوص بازيگران مي توان گفت، بازي خوب بهران رادان در نقش سياوش (هملت)، بار ديگر تاييدي بر تداوم موفقيت هاي اين ستاره سينماست. ترانه علي دوستي شايد درخشانتر از هميشه (مهتاب) هنر آفريني ميكند و جلوه هاي ديگر از توانايي هاي خود را به رخ مخاطب ميكشد. بازي موفق محمد مطيع (انوري) نويد بازگشت دوباره اين بازيگر توانا به عرصه سينما را مي دهد و البته حامد كميلي كه تاكنون بيشتر در سريال هاي تلويزيوني شناخته شده، از ظهور درخشان خود در عالم سينما خبر مي دهد.
امتياز از نظر من (در مقياس سينماي ايران): ۵/۸ از ۱۰
منبع:فیلم-اسکار-سینما
كيومرث ملك مطيعي درگذشت
كيومرث ملك مطيعي بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون روز گذشته درگذشت.
به گزارش فارس، زنده ياد ملك مطيعي يكي از هنرمندان پيشكسوت در عرصه تلويزيون، تئاتر و سينما ساعت 14:50 ديروز به علت ايست قلبي در بيمارستان شريعتي تهران درگذشت. يكي از كاركنان بيمارستان شريعتي با تائيد این خبر گفت: زنده ياد مطيعي كه به دليل سابقه مشكلات گوارشي مدتي در بيمارستان بستري شده بود، جمعه گذشته به دليل ناراحتي قلبي به بيمارستان شريعتي مراجعه كرد و سرانجام ظهر شنبه بر اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت. ملك مطيعي ساكن كرج بود و سالها در زمينه هنرهاي نمايشي فعاليت كرده است.
او سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 شروع به كار كرد. مرحوم ملكمطيعي از ميان آثاري كه در آنها ايفاي نقش كرده، ميتوان به گل بارون (1388)، پسر آدم، دختر حوا (1387)، پوست موز (1387)، صبح روز هفتم (1387)، كلانتري غيرانتفاعي (1387)، خروس جنگي (1386) و قاعده بازي (1385) اشاره كرد. عروس فراري (1383)، فردا روز ديگري است (1374)، الو!الو! من جوجوام (1373)، ديدار (1373)، آواي دريا (1369)، ترن (1366)، جنگلبان (1366)، سرزمين آرزوها (1366)، بگذار زندگي كنم (1365)، معما (1365)، مهماني خصوصي (1365)، تفنگ شكسته (1364) و راه دوم (1363) از ديگر آثاري است كه ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرد.

منم درگذشت این پیشکسوتوبه شماوجامعه هنری ایران تسلیت میگم....روحش شاد!!!
پخش شکلات داغ توسط امیدفیلم

تسلیمی ازپخش شکلات داغ توسط امیدفیلم خبرداد...اموراداری فیلم این روزهادرحال انجام است تافیلم کلاهداری پس ازدریافت پروانه اکران شود!!!
پوستر
:
فراری
:
عکسای عیدانه کارون
:









بهترین فیلم:درباره الی...(اصغر فرهادی)به رنگ ارغوان(ابراهیم حاتمی کیا)تردید(واروژ کریم مسیحی)
بهترین کارگردانی:اصغر فرهادی(درباره الی).واروژ کریم مسیحی(تردید).مسعود کیمیایی(محاکمه در خیابان)

بهترین فیلمنامه: ۱:اصغر فرهادی(درباره الی) و واروژ کریم مسیحی(تردید) ۲:ابراهیم حاتمی کیا(به رنگ ارغوان) ۳: پستچی سه بار در نمی زند(حسن فتحی) و تنها دوبار زنگی می کنیم(بهنام بهزادی)
/629-(EDV.blogfa.com).jpg)
بازیگر نقش اول مرد: ۱:شهاب حسینی(درباره الی و سوپر استار) ۲:حمید فرخ نژاد(به رنگ ارغوان) ۳:محمدرضا فروتن(عیار ۱۴) ۴:علیرضا آقاخانی(تنها دوبار زندگی می کنیم)

بهترین بازیگر نقش اول زن: ۱:گلشیفته فراهانی(درباره الی) ۲:لیلا حاتمی(بی پولی) ۳:ترانه علیدوستی(تردید) و خزر معصومی(به رنگ ارغوان) ۴:نگار جواهریان(تنها دوبار زندگی می کنیم)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ۱:مانی حقیقی(درباره الی) و حامد کمیلی(تردید) ۲:صابر ابر و پیمان معادی(درباره الی) ۳:امیرجعفری(پستچی...)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: ۱:مریلا زارعی(درباره الی) ۲:طناز طباطبایی(صداها) ۳:پانته آ بهرام(پستچی سه ابر در نمی زند) و ترانه علیدوستی(درباره الی)
غافلگیری بزرگ سال:بازی دیدنی مانی حقیقی و پیمان معادی در درباره الی،و همچنین بازی درجه یک حامد کمیلی درتردید

کوبنده ترین شروع: ۱:سکانس آغازین به رنگ ارغوان ۲:کابوس ابتدایی سیاوش در تردید و پول انداختن در صندوق درباره الی
به یادماندنی ترین کاراکتر: ۱:نکویی(فروتن در محاکمه در خیابان) ۲:علیرضا(صابر ابر در درباره الی) ۳:سیامک انتصاری پور(آقاخانی در تنها دوبار زندگی می کنیم) ۴:گارو ملکیان(کمیلی در تردید) و ابرام غیرت(امیر جعفری در پستچی سه ابر در نمی زند)
تردید:
سکانس اول:فصل انباری سینمارکس/مواجهه گارووسیاوش باهملت
توضیح:دراین سکانس سیاوش روزبهان پس ازپی بردن شباهت زندگیش باهملت سراغ دوست معمارش گارومیرود...گاروبه سخره میگیردش واعتقادش راخرافه میپندارد..بارزترین نکته این بخش دیالوگهای کنایی وزیبایش فیلمبرداری عالی بدخشانی بازی باچهره رادان ونحوه ادای دیالوگهاتوسط کمیلی هم دیدنی اند!!
(گاروبالحنی حکیمانه):حالابایدبشینیم فیلمشم ببینیم؟
سیاوش:بستگی داره..اگه هیچی تخیل نداری بله!!!!اون تواون آپارات اونم حلقه های فیلم!!
گارو:تخیل که دارم یعنی امیدوارم ولی خیال بافی نه!!!!(گاروتلفن رابرمیدارد..سیاوش برمبلی نشسته که پوسترهملت بردیوار پشت سرش نقش بسته وگویادستان سیاوش دردستان هملت گره خورده است)
.jpg)
گارو:مش قربان به این موسی بگو واسه امروز بسه دیگه،تعطیلش بکنن،این کنترم بزن چراغ لازم داریم...[گوشی تلفن را می گذارد و خطاب به سیاوش می گوید]:تو بالاخره چی میخوای بگی؟این که چون پدرتو عموت کشته زندگیت شبیه نمایشنامه هملته،یا اینکه چون اتفاقات نمایشنامه هملت تو زندگی تو داره تکرار میشه پس پدرتو عموت کشته؟![سیاوش پاسخی نمی دهد]
گارو:مهتابو در جریان گذاشتی؟[سیاوش سرش را به علامت نفی تکان می دهد]برا کس دیگه هم تعریف کردی؟[سیاوش باز هم سرش را تکان می دهد]خوب کردی!پس دیگه برای هیچکس تعریف نکن!ببین سیاوش،اگه واقعا عموت پدرتو کشته باشه،میشه رفت سراغ قانون،پرونده رو به جریان انداخت،سند و مدرک جور کرد،چه می دونم،یه جوری ثابتش کرد!ولی این جفنگیاتی که داری راجع به شباهت زندگیت با نمایشنامه هملت میگی،اگه دنبالشو بگیری فقط بهانه میدی دست این و اون برای اینکه به ریشت بخندن!!!!

[سیاوش از انباری خارج می شود و آرام در سالن حرکت می کند،گارو دنبالش می کند و می گوید]:ببین سیاوش جان،این فکرای تو مثل یه کابوسه،تو دچار مالیخولیا شدی،وگرنه تراژدی هملت فقط یه نمایشنامه است که ۴۰۰ سال پیش توسط یه نابغه نوشته شده و دیگه هم قابل اجرا شدن نیست،همین![سیاوش گستاخانه به راهش ادامه میدهد]

گارو با لحنی عصبی:تو به تنها چیزی که فکر نمی کنی ادامه نمایشنامه است،یعنی اگه حرفای تو درست باشه پس مهتاب همون افلیا میشه،پس تو اول باید پدر اونو بکشی،بعد اون دیوونه بشه و خودشو غرق بکنه،مادرت جام زهر بخوره و بمیره،بعد تو باید عموتو بکشی،بعد تو و برادر مهتاب باید همدیگرو بکشین،این میشه تکرار تراژدی هملت!تو طاقتشو داری؟یا اصلا به این چیزاش فکر نکرده بودی؟!

سکانس دوم:فصل سینما رکس-جمع سه نفره سیاوش،مهتاب و گارو
توضیح:در این سکانس،مهتاب(ترانه علیدوستی)پس از قتل غیر عمد پدرش،تصمیم به قصاص تک نفره سیاوش می گیرد.بهانه این قصاص قتل پدر است،اما دلیل اصلی گستاخی و بی ارادگی سیاوش است و مهتاب در واقع برای گرفتن حق خود به سوی سیاوش می رود.بارزترین نکته این بخش،میزانسن و کارگردانی استادانه واروژ کریم مسیحی است.همچنین بازی تماشایی حامد کمیلی که در اولین بازی سینمایی خود،حتی جاهایی از ترانه علیدوستی و بهرام رادان هم جلو می زند.

[گارو درب سینما را می گشاید،با رویت مهتاب جا می خورد و دستپاچه می گوید]:سلام...
[مهتاب با لحنی عصبی می گوید]:اینجاست؟!
[گارو سرش را به علامت تایید تکان می دهد و در را بیشتر می گشاید،مهتاب شتابان وارد می شود]
گارو:ببین مهتاب...
[مهتاب حرف گارو را قطع می کند]:تو یک کلمه هم حرف نمی زنی.
[مهتاب وارد سالن سینما می شود،نگاهش به نگاه سیاوش می رسد،مکث بلندی می کند و سپس به سمت سیاوش هجوم می برد و بر سر و صورت سیاوش می کوبد و با لحنی گریان می گوید]:پست فطرت،بی شرف،لباس عزاداری تنمه وگرنه چشاتو از کاسه در می آوردم...کشتیش...چرا کشتیش...قاتل؟می کشمت...!اومدی اینجا قایم شدی ببینی کی کجا زنده است یا مرده!دیوونم کردی...[مهتاب نالان روی زمین زانو می زند و ضجه زنان اشک می ریزد]
[سیاوش اسلحه ای را از کشو بیرون می آورد و جلوی مهتاب پرتاب می کند]:بگیر و بکش...[مهتاب اسلحه را بلند می کند و رو به سیاوش می گیرد]
سیاوش:شاید تو بتونی قاتل پدرتو بکشی...من نتونستم.
گارو[خطاب به سیاوش]:واسه خریدن این رفته بودی تو اون مسافرخونه؟ [خطاب به مهتاب]:منظورش از قاتل عموشه،دائی جانت!اون پدر سیاوشو کشته...چیزی که منم اولش باور نکردم.
[مهتاب با لحنی عصبی همینطور که اسلحه را رو به سیاوش گرفته می گوید]:دارین مهمل می بافین...بازم میخوای بهم دروغ بگی...
گارو:نه،صبحم اومده بودم همین مطلبو بهت بگم منتها فرصت پیش نیومد...
مهتاب:چی رو بگی؟!
[گارو با نگاهی متعجب خطاب به سیاوش می گوید]:خب بهش بگو دیگه سیاوش!

مهتاب:اولش گفته باشم،هر چرند پرندی که برای توجیه کارت بخوای سر هم کنی من باور نمی کنم...
گارو:اصلا موضوع توجیه نیست مهتاب...
[مهتاب اسلحه را رو به گارو می گیرد و می گوید]:تو یکی دیگه حرف نزن،فکر کردی من احمقم نمی فهمم تبانی کردین؟اگه بخوای خودتو سپر بلا کنی اول همه شلیک می کنم تو شقیقه تو...
[گارو جلو می رود و اسلحه را ا زدست مهتاب می گیرد و پرتاب می کند و می گوید]:اینو بده من...بیا اینجا،بیا اینجا ببین[به تخته روبه رویش اشاره می کند]،بعد اگه خواستی برو شلیک کن!
[سیاوش از سالن بیرون می رود،مهتاب نگاهی به او می اندازد...سیاوش زمانی طولانی را در راهروهای عریض سینما سپری می کند،ناگاه از سالن بالا نگاهش به مهتاب می افتد که با شنیدن سخنان گارو روی زمین زانو می زند،دوان دوان به سمت سالن اصلی می رود]

سیاوش:چی شد؟
گارو:بذار یکم تنها باشه...[سیاوش تاب نمی آورد،به سمت مهتاب می رود و روکشی را بر شانه مهتاب می اندازد،اما مهتاب آنرا پس می زند و به سمت تخته هجوم می برد]
مهتاب[فریاد زنان]:نه...اینا مزخرفه،چرنده...نمیذارم اینکارو بکنه،نمی ذارم اینجوری بشه...
[مهتاب بسوی دستشویی می رود و صورتش را می شوید،تردید سیاوش به او نیز سرایت کرده...به سمت درب خروجی سینما گام بر می دارد،سپس با تردید می ایستد و باز به راهش ادامه می دهد،این کار را چندین بار تا خارج از درب سینما انجام می دهد و با غلبه بر این تردید،به سینما باز می گردد]

صدای گارو از دور به گوش می رسد که در حال هملت خوانی برای سیاوش است:''هملت:البته جفنگ است،ولی از آن دلنگرانی هایی است که شاید زنی را سراسیمه کند...''
''هوراشیو:اگر اکراهی در جانتان هست،به ندای آن سر فرود آورید...من مانع از آمدنشان خواهم شد و خواهم گفت که شما آمادگی ندارید...''(صدا نزدیکتر می شود)
''هملت:ابدا...ما از تطیُر و تفعُل هیچ باکی نداریم،ولی از تقدیر آسمانی نمی توان جلوگیری کرد...هیچ گنجشکی بی اجل نخواهد مرد،بشر چه می داند؟!اگر اجل من اینک رسیده باشد،تاخیری در آن روی نخواهد داد و اگر هم نرسیده باشد،خود بی تخلف فرا خواهد رسید''
[مهتاب حرف گارو را قطع می کند]:شما دوتا واسه لای جرز خوبین...مرگ پشت دره و نشستین از تقدیر و سرنوشت به هم می بافین؟
گارو(با لحنی تمسخر آمیز):ببین می تونم ازت خواهش کنم اینقدر جیغ و داد نکنی؟!می تونیم بشینیم کنار هم با همدیگه آروم حرف بزنیم دیگه،چه می دونم...بحث بکنیم![با لحنی آرام خطاب به مهتاب]:با هم رفیقیم دیگه؟!

[مهتاب نگاهی به پیرامونش می اندازد]:اینجا الانش که خیلی فاجعه است،بعدا درست میشه دیگه،نه؟
سیاوش:طرحای گارو،نقشه هاشو دیدم...نصفشم اگه عملی بشه اینجا فوق العاده میشه.
گارو:چرا نصفش؟!
مهتاب:تو اگه تعریف نکنی کی تعریف کنه؟!
گارو:همینو بگو![به پیانو اشاره می کند و خطاب به مهتاب می گوید]:در ضمن اینم مال شماست.[نگاه مهتاب به موش روی روکش پیانو می افتد و سراسیمه با جارو به سمت آن حمله ور می شود]

گارو:چرا همچین می کنی؟این عروسکه مال منه!منظورم این پیانو بود...هدیه سیاوشه به شما!
[مهتاب نگاهی ناباورانه به سیاوش می اندازد،سپس شروع می کند به نواختن عاشقانه ای غمناک،گارو نیز وسایل نشست سه نفره را فراهم می کند]
گارو:شما خانوما از کی به این طرف همه شمشیر به دست شدین؟
مهتاب:از وقتی شما آقایون غلاف کردین!
گارو:معلومه که طرفتو خوب نمی شناسی[با لحنی طنز آلود و اشاره به سیاوش]:این که همیشه گل دستشه...
مهتاب:از تو خیلی بهتر می شناسم،همیشه خیال گل دستشه!
[گارو لبخندی می زند و می رود به سمت گاز]:البته قابل جبرانه...[مهتاب با شنیدن این جمله دست از نواختن بر می دارد]

مهتاب:اقلا بگو پاشه بره خودشو یه جایی گم و گور کنه،این کارو که دیگه میتونی بکنی!
گارو:فرار که بدتره...اینجوری میشه عین کتاب.
مهتاب:چرا نمیره کلانتری؟چرا نمیره سراغ پلیس؟می ترسه بعنوان قاتل بگیرنش؟!
گارو:رفت،ولی اونا حاضر نیستن حتی گوش بدن!بدون سند و مدرک،بدون شاهد،بیخود نیست که میگه همه چیز بی فایدست...
مهتاب:خیلی خُب!پس بشینید و خیال ببافید[با صدای بلند]:بشینید و بمیرید!ولی من این بازی رو تغییر میدم،من اون جام زهرو(جامی که در نمایشنامه هملت گرترود،مادر هملت سر کشید و خودکشی کرد)به خورد خود عموت میدم...من نمیذارم تو و دانیال رو با هم رو به رو کنن(پسر عمه ناتنی و منگل سیاوش،ما به ازای خارجی لائیرتیس در هملت)سیاوش به خداوندی خدا اگه خون از دماغ آن بچه بیاد...
[سیاوش حرف مهتاب را قطع می کند]
سیاوش:می تونم به جز جون خودم دلواپس چیز دیگه هم باشم؟!من،من دوزخی گیر کرده بین مرگ و بدتر از مرگ،ممکنه،فقط ممکنه دلهره آینده کس دیگه رو هم داشته باشم؟
[گارو با لحنی عصبانی خطاب به سیاوش]:تو مگه قرار نبود بری سالن تابستونی اون بالا رو ببینی؟!!!![سیاوش با عصبانیت می رود،گارو به سمت قهوه جوشش روی گاز می رود،اما مهتاب قهوه جوش را روی زمین می اندازد]:ول کن اون کوفتی رو،میخوام صد سال سیاه قهوه نخوریم...

منبع:یادداشتهای عمدتاسینمایی امیررضاتجویدی!
جشن شیراز:
بهترينهاي اكران سال 88 به انتخاب 101 منتقد و نويسنده سينمايي
* امير افشارفتوحي - عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي
سه فيلم برتر اكران88: 1- ترديد 2- بيست 3- درباره الي...
كارگردان سال: اصغر فرهادي (درباره الي...)
انتخاب در ساير رشتهها: بازيگر مرد نقش اول: شهاب حسيني (درباره الي...)، بازيگر مرد نقش مكمل: حامد كميلي (ترديد)، بازيگر زن نقش اول: ترانه عليدوستي (ترديد)، بازيگر زن نقش مكمل: مريلا زارعي (درباره الي...)، فيلمنامه: ترديد
* رامين پرچمي - نقشآفرينان
سه فيلم برتر اكران88: 1- درباره الي...، 2- بيپولي، 3- عيار14
كارگردان سال: اصغر فرهادي (درباره الي...)
انتخاب در ساير رشتهها: بازيگر مرد نقش اول: شهاب حسيني (سوپراستار)، بازيگر مرد نقش مكمل: حامد كميلي (ترديد)، بازيگر زن نقش اول: ليلا حاتمي (بيپولي)، بازيگر زن نقش مكمل: پانتهآ بهرام (پستچي سه بار درنميزند)
انتخاب ويژه: جواد رضويان بهخاطر مسلماً، حتماً، لابد !
* پيام مستوفي - دنياي تصوير
سه فيلم برتر اكران 88: 1- درباره الي...، 2- ترديد، 3- ...
كارگردان سال: واروژ كريممسيحي (ترديد)
انتخاب در ساير رشتهها: بازيگر مرد نقش اول: صابر ابر (درباره الي...)، بازيگر مرد نقش مكمل: حامد كميلي (ترديد)، بازيگر زن نقش اول: گلشيفته فراهاني (درباره الي...)، بازيگر زن نقش مكمل: ترانه عليدوستي (ترديد)، موسيقي: وقتي همه خوابيم، صدا: درباره الي...، فيلمبرداري: محاكمه در خيابان، چهرهپردازي: ترديد، فيلمنامه: وقتي همه خوابيم
امیدوارم خوشتون اومده باشه!!!!!


این وبلاگ اولین وبلاگ برای بازیگری جوان است که مدتی طولانی در تئاتر بوده و اکنون پا به عرصه ی تصویر گذاشته و توانسته در اولین کارهای خود طرفداران زیادی نصیب خود کند: